Про проблеми забруднення навколишнього середовища говорили на відкритому уроці, який провела 21 лютого 2019 року викладач екології Козак С.М. в рамках предметного тижня у групі № 31. Тема уроку: «Охорона довкілля від забруднення під час переробки вуглеводневої сировини». Під час уроку учні поглибили знання про парниковий ефект, альтернативні джерела енергії та можливості використання вторинної сировини, ознайомилися з різними видами палива та їх значенням в енергетиці країни.

18 лютого 2019 року, захистом творчого проекту «Альтернативні джерела енергії», розпочався тиждень природничо-математичних дисциплін. Під керівництвом викладача фізики Добрянського С.І. проект підготували учениці групи № 31 Діана Іванова та Ольга Дерев’янко. Дівчата розповіли про використання відновлюваних джерел енергії – тепла Землі, енергії вітру, припливів та відпливів, біогазу, сонячного випромінювання. Діана та Ольга підготували мультимедійну презентацію та підібрали цікаві відео.

Сьогодні у світі відзначають Міжнародний день безпечного інтернету, який цьогоріч проходить під гаслом “Разом для найкращого Інтернету”.

            Долучились до цього дійства викладачі інформатики та учні нашого ліцею.

            «Інтернет – безпека у твоїх руках» - такою була тема уроку, який провела викладач Федірчик Л.Я. у групі № 17. Учні з викладачем розглянули найбільш поширені небезпеки, які чатують на користувачів мережі. Далі учні взяли участь у дискусії «Інтернет:
безпека та небезпека», під час якої з’ясували користь та шкідливість Інтернету і зробили відповідні висновки. На завершення Любов Ярославівна запропонувала учням гру «Розпізнай небезпеку».

            Викладач Калетник Р.В. провів урок «День безпечного інтернету» у групі № 16. Учні з викладачем з’ясували, що сьогодні важливим є вміння самостійно знаходити відповіді на запитання користі та шкоди Інтернету, критично оцінювати актуальність та правдивість інформації і використовувати її на практиці. Група «Оптимістів» доводила важливість та корисність Інтернету, а «Песимісти» наводили аргументи про його шкідливість. Завершився урок розгадуванням ребусів та грою «Шлях до безпеки в Інтернеті».

            Викладач Попов А.Ф. провів урок «Безпечні та небезпечні рифи Інтернету» у групі № 11. Викладач разом з учнями розглянули, які можливості надає сучасній людині Інтернет, які для цього створені служби та які небезпеки чатують на користувачів у мережі. Закріплення здобутих знань відбувалось у формі гри «Лото». Змагалися між собою дві команди-ряди, а оцінювали правильність відповідей експерти – учні третього курсу.

30  січня 2019 року відповідно до плану роботи Навчально-методичного центру ПТО у Чернівецькій області на базі ДПТНЗ «Чернівецький професійний машинобудівний ліцей» було проведено засідання методичного об’єднання викладачів української мови та літератури з проблеми «Роль кооперативних технологій у формуванні комунікативних компетенцій».

Микитюк С.М., директор НМЦ ПТО в Чернівецькій області, відкрила засідання, привітала учасників. Світлана Миколаївна акцентувала увагу на концептуальних засадах реформування професійної освіти України, на створенні ефективної системи професійної освіти та навчання як основи економічного добробуту держави, сталого розвитку суспільства. Зауважила, що вмотивовані активні здобувачі кваліфікацій, які прагнуть неперервного професійного розвитку, самореалізації та кар'єрного зростання – очікуваний результат реформування.

Директор ліцею Марчук М.В. привітав гостей та презентував навчальний заклад.

Марич Л.В., голова методичного об’єднання викладачів української мови та літератури, виступила з доповіддю «Роль кооперативних технологій у формуванні комунікативних компетенцій учнів».

Практику застосування кооперативних технологій учасники обласного об’єднання мали змогу побачити на відкритому уроці, який провела викладач української мови та літератури ліцею Борошенко Е.Я. Тема уроку: «Остап Вишня – поет полювання». Всі присутні поринули у світ усмішок Остапа Вишні. Учні визначили авторський стиль письменника та жанрову своєрідність створених ним текстів, помилувались разом із автором природою нашого краю, навчились у письменника тонкощам риболовлі та полювання.

Унгурян І.К., тренер НУШ, доцент кафедри педагогіки, психології та управління освітою ІППОЧО, виступом «НУШ як простір для формування ключових компетентностей здобувачів освіти» продовжила роботу методичного об’єднання. Також Ірина Корнеліївна провела фрагмент тренінгового заняття «Компетентнісний підхід: переваги та ризики запровадження».

Жукотинська В.Д., методист НМЦ ПТО, підсумувала роботу засідання обласного методичного об’єднання викладачів української мови та літератури. Побажала подальшої творчої співпраці.

21 січня 2018 року, з метою прищеплення поваги до минулого Батьківщини, виховання національної свідомості та почуття гідності бути громадянином України, любові до рідного краю, його історичного минулого і сучасності, викладач історії Боднар Н.М. провела для учнів-першокурсників ліцею відкритий урок-роздум «Національна єдність – запорука державності України». Під час уроку учні з’ясували, яке значення має «соборність» для нас – українців, пригадали історичні події далеких років. Викладач наголосила, що сьогодні, після двох десятків років Незалежності, проблема соборності України є як ніколи актуальною. Бійці в зоні АТО відстоюють не лише незалежність, а й соборність України, як і їхні попередники 100 років тому. Учні та викладачі по завершені уроку символічно продемонстрували державну єдність, утворивши живий ланцюг.

«Продуктивне навчання як основа стратегії розвитку інноваційної особистості» – саме такою була тема семінару з елементами тренінгу, організованого методистом ліцею Поповою С.М., який відбувся 16 січня 2019 року. Епіграфом заходу було обрано слова Альберта Ейнштейна «Освіта – це не заучування фактів, а тренування мозку мислити…». Методист зауважила, що сьогодні учень повинен вийти із навчального закладу з певним результатом, до того ж ефективним. Він має вміти здобувати знання самостійно. Викладач, майстер виробничого навчання  має стати консультантом, який використовує свої здібності, для того щоб ініціювати, розвивати, супроводжувати й оцінювати індивідуальні  навчальні процеси та допомагати учневі самостійно формувати особисті способи навчання. Методи продуктивного навчання для педагогів нашого закладу не нові. Своїм досвідом поділились: викладач професійно-теоретичної підготовки Бігальський Б.А. «Метод продуктивного навчання як складова навчальних технологій»; викладач математики Федірчик Л.Я. «Впровадження технології продуктивного навчання на уроках математики»; майстер виробничого навчання Герасим’юк Г.А «Використання методів продуктивного навчання під час вступного, поточного та заключного інструктажів»; майстер виробничого навчання Доніка О.В. «Продуктивне навчання – невід’ємна складова уроку виробничого навчання».

            Методистом було запропоновано вправи: «Кольорові автомобілі» – сприяла невимушеній атмосфері, виконавши вправу «Портрет сучасного підлітка» учасники, працюючи в групах, охарактеризували сучасних підлітків, а написанням синквейну – узагальнили почуте. На завершення, виконавши вправу «Побажання», викладачі та майстри обмінялись листівками-календарями.

13 грудня 2018 року на базі ЗОШ № 24 було відзначено переможців олімпіади з інформаційних технологій в межах “Олімпійського тижня” – вшанування всіх переможців ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів, який проводить управління освіти Чернівецької міської ради.

            Учні нашого ліцею Лебідь Едуард та Гуйван Олександр стали одними із переможців та отримали дипломи ІІІ ступеня.

            Вітаємо Едуарда, Олександра та викладачів Калетника Руслана Вікторовича і Федірчик Любов Ярославівну!

14 грудня 2018 року актову залу ліцею заповнили учні груп, що навчаються за професією слюсар з ремонту колісних транспортних засобів. Тут відбулась презентація професії. Присутні переглянули виставку фахової літератури, яку організував викладач спецдисциплін Кавуля Т.Л. Тодор Леонович привітав присутніх та запропонував подивитись відеоролики.

В рамках фахового тижня слюсарів з ремонту автомобілів, 12 грудня 2018 року, викладач спецтехнології Бігальський Б.А. провів відкритий урок у групі № 16. Тема уроку: Призначення, будова і принцип дії зчеплення автомобілів.       

         Під час актуалізації знань Богдан Антонович використовував різні форми та методи: виконання тестових завдань на ПК, роботу в групах, усне опитування з місця.

       Урок був динамічний, насичений, здійснювались міжпредметні зв’язки з фізикою, матеріалознавством. Пояснюючи новий матеріал, викладач використовував макет «Зчеплення», плакати, мультимедійну презентацією, відео. Рефлексія уроку проходила у формі бліц-опитування.

11 грудня 2018 року, викладач інформатики Калетник Р.В. провів позаурочний навчальний захід «КВК з інформатики».  

            КВК – це завжди цікаво та весело. У двобої зійшлися команди «Сімпсони» (група № 31) та «Гуглики»  (група № 21). Цікавими були конкурси, запропоновані командам ведучими Івановою Діаною та Андроником Дмитром: Девіз команди та назва команди (заздалегідь підготоване відео), Емблема, Розминка, Швидкі клавіші, Операції з інформацією, Розгадай ребус, Показуха, Інтернет в житті людини.

            Як і годиться, в кожному змаганні є переможці. Отже, за результатами конкурсів, з різницею в один бал, перемогу отримала команда «Гуглики».