9 листопада 2017 року, у День української писемності та мови, працівники та учні ліцею долучились до написання радіодиктанту національної єдності. XVII Всеукраїнський радіодиктант відбувся під гаслом «Нас багато. Ми різні. Але нас об’єднує спільна мета».

         Текст диктанту «Наші пісні» прочитав доцент Київського університету імені Бориса Грінченка, теле- і радіоведучий Олександр Авраменко. Чітка дикція, темп читання дали можливість всім учням, працівникам спокійно, без напруження справитись з написанням.

           Т.Г.Шевченко – український поет, письменник, художник, графік, громадський діяч, філософ, політик, фольклорист.

         Кобзар у своїй творчості відобразив саме ті думки і настрої, які були важливими в житті українців його часу. Про те, що його творчість знайшла відгук у серцях людей, свідчить те, що в другій половині ХІХ і на початку ХХ ст. чи не єдиною книжкою у більшості сільських хат України був «Кобзар», вірші з нього вчили напам’ять, за ним училися читати.

            Та коли б ми не взяли до рук «Кобзаря» і почитали, то здається що написане більше 200 років тому є актуальним і нині.

            7 листопада в ліцеї стартував І етап міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка.

            Учнів привітала викладач української мови та літератури Борошенко Е.Я. Заступник директора з НМР роботи Калетник Р.В., заступник директора з ВР Костинюк О.Е. та методист ліцею Попова С.М. процитували Тараса Шевченка і звернули увагу на актуальність його поезій і нині.

            Учні отримали завдання, в якому треба було прочитати уривок тексту і продовжити свої міркування з посиланнями на прочитані художні твори Великого Кобзаря.

            Визнаючи силу освіти, він закликав здобувати цю силу і інших людей:

            Учітеся, читайте,

мудро застерігаючи при цьому:

            І чужому научайтесь,

            Й свого не цурайтесь,

            Бо хто матір забуває,

            Того Бог карає.

       Ми, нащадки геніального Шевченка, прислухаймося до цих його безмежно мудрих слів.

     З метою пошуку, підтримки, розвитку творчого потенціалу обдарованої молоді, на виконання наказу Департаменту освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації, в ліцеї проводиться І етап Всеукраїнських учнівських олімпіад із загальноосвітніх предметів.

    Сьогодні, 25 жовтня 2017 року, відбулась олімпіада з англійської мови. Викладач Бучацька Л.І. ознайомила з умовами проведення олімпіади. Побажала успіхів учасникам.

    Учні виконували завдання трьох турів, а саме творчу письмову роботу, читання та аудіювання. Не дивлячись на те, що це тільки перший тур, усі серйозно та відповідально віднеслись до олімпіади, з зацікавленням виконували завдання.

          На виконання планів роботи Департаменту освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації і Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Чернівецькій області на 2017 рік, та у відповідності до наказу Департаменту освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації від 22.09.2017  № 414,  5 жовтня 2017 року на базі нашого ліцею відбувся обласний семінар-практикум викладачів спеціальних дисциплін та майстрів виробничого навчання з підготовки кваліфікованих робітників сфери «Інформаційно-комунікативні мережі» професійно-технічних навчальних закладів області з проблеми: «Забезпечення якості формування професійних компетенцій учнів через використання інформаційно-комунікаційних засобів навчання».

         Привітали учасників семінару методист НМЦПТО у Чернівецькій області Горбан Є.І. та директор ліцею Марчук М.В. Присутні переглянули відеопрезентацію навчального закладу. Євдокія Іванівна розповіла про важливість компетентнісної основи змісту професійно-технічної освіти, а саме оволодіння кожним майбутнім кваліфікованим робітником конкретними компетентностями. Адже сучасні технології та форми організації виробництва вимагають підготовки працівників, які володіють новими навичками, високою кваліфікацією, здатністю до змін.

             В рамках майстер-класу «Формування професійних компетенцій учнів шляхом застосування інформаційно-комунікаційних засобів навчання» було проведено:

- демонстраційний урок теоретичного навчання з предмету «Комп’ютерні системи та мережі» на тему «Установлення обладнання і драйверів пристроїв, керування роботою пристроїв» - викладач ліцею Попов А.Ф.;

- Фрагмент демонстраційного уроку виробничого навчання на тему «Удосконалення техніки письма» - майстер виробничого навчання ліцею Скляренко О.Т.

            На уроці теоретичного навчання використовувались різні форми та методи: виконання тестових та практичних завдань на ПК, самостійна робота з підручниками, та застосовувались елементи модульного навчання.

            Урок виробничого навчання проведений у вигляді ділової гри. Змагались три команди за право отримання замовлення на виготовлення листівок. Учні показали свої практичні навики та вміння використовувати ПК для видавничих цілей.

            На уроках формувались професійні компетентності майбутніх кваліфікованих робітників.

            Під час обговорення уроків учасники семінару-практикуму відмітили професіоналізм, майстерність, високу методичну підготовку  наших колег.

        Викладач спецдисциплін, заступник директора з навчально-виробничої роботи ЧВПУР Писаревська Г.М. презентувала досвід використання веб-квестів та  е-портфоліо на уроках технології комп’ютерної обробки інформації.

            Методичний батл «Роль використання інформаційно-комунікаційних засобів навчання                            у формуванні професійних компетенцій майбутніх кваліфікованих робітників: за і проти» завершив семінар-практикум. Під час підведення підсумків роботи були схвалені рекомендації та всім учасникам були вручені сертифікати.

Початок нового навчального року – це свято учнів, учителів, батьків, свято, яке об’єднує всі покоління. Це урочистий та хвилюючий день у житті кожної людини. Після лінійки першокурсники ліцею були запрошені до актової зали на урок «України європейське майбутнє». Перегортаючи сторінки усного журналу, разом із викладачами, учні поглибили знання про Європейський Союз, відзначили переваги євроінтеграції для України, підкреслили приналежність нашої держави до європейської сім’ї народів. А про формування нового  світогляду засвідчили роздуми учнів щодо вступу України до європейської спільноти.     

Підібрані відеоролики доповнювали розповіді викладачів. Дійшли висновку – Європа не навколо нас, вона – у нас самих. 

Великий режисер Костянтин Станіславський писав: «Колектив із декількох десятків чоловік не може об’єднатись, держатись і міцніти лише на основі особистої взаємної симпатії всіх членів. Для цього люди дуже різні, а почуття симпатії нестійке і зрадливе. Щоб обєднати людей, потрібна більш ясна й міцна основа – це ідея». Для педагогічного колективу такою ідеєю є робота над методичною проблемою навчального закладу.

             «Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в навчальний процес» - такою була методична проблема нашого педагогічного колективу. Цьогоріч ми підбиваємо підсумки роботи над даною проблемою, адже знаходимось на узагальнюючому етапі. І сьогодні, 22 червня 2017 року, в рамках заходів узагальнення результатів роботи над методичною проблемою, у ліцеї відбувся фестиваль «Я так використовую ІКТ у своїй роботі».

            На заході були представлені кращі напрацювання педагогічних працівників, які були представлені за напрямками:

урок виробничого навчання –  майстер в/н Герасим’юк Г.А.;

урок загальноосвітньої підготовки – викладач математики Федірчик Л.Я.;

позаурочна навчально-виховна діяльність – викладач української мови і літератури Борошенко Е.Я.;

інформаційно-видавнича діяльність – викладач спецтехнології Попов А.Ф.

12 червня 2017 року в ліцеї відбулося підсумкове засідання методичної комісії операторів комп’ютерного набору та електромеханіків з ремонту та обслуговування ЛОМ, на якому підводилися підсумки роботи методичної комісії  за 2016-2017 навчальний рік та над методичною проблемою ліцею «Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в навчальний процес». На засіданні були присутні заступник директора з НМР Калетник Р.В., старший майстер Федорович Е.Л. та методист ліцею Попова С.М.

            Кожен член методичної комісії прозвітував про свою роботу, здобутки, напрацювання при впровадженні ІКТ у навчальний процес. Заступник директора та старший майстер висловили свої зауваження та пропозиції щодо роботи комісії. На завершення голова методичної комісії Попов А.Ф. подякував членам комісії за роботу.

Методична робота – найвагоміший засіб підвищення майстерності педагогічних працівників, яка має допомагати зв'язати в єдине ціле всю систему навчально-виховної роботи. І тому питання методичної роботи щороку виноситься на червневу педагогічну раду.

15 червня 2017 року проведено засідання педагогічної ради ліцею. Із звітом про методичну роботу виступила методист Попова С.М. Вона проаналізувала колективну, групову та індивідуальну форми методичної роботи, яка проводилась протягом 2016/2017 навчального року. Під завершення  виступу подякувала колегам за роботу та окреслила завдання на наступний навчальний рік. До обговорення цього питання долучились директор ліцею Марчук М.В. та голови методичних комісій Борошенко Е.Я., Добрянський С.І., Кавуля Т.Л., Попов А.Ф.

13-14 червня 2017 року в ліцеї відбулися підсумкові засідання методичних комісій: гуманітарного циклу та суспільних дисциплін (голова комісії Борошенко Е.Я.), предметів природничо-математичного циклу (голова комісії Добрянський С.І.), електрогазозварників та верстатників широкого профілю (голова комісії Геряк Г.Т.), слюсарів з ремонту автомобілів (голова комісії Кавуля Т.Л.).

            На всіх засіданнях були присутні  заступник директора з НМР Калетник Р.В., старший майстер Федорович Е.Л. та методист ліцею Попова С.М. Підведення підсумків за 2016-2017 навчальний рік та звіт членів комісій про свої успіхи, досягнення  над методичною проблемою ліцею «Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в навчальний процес»  – такими були питання порядку денного кожного засідання. Проведення таких заходів – це чудова нагода обмінятися думками, досвідом, здобутками і планами на майбутнє.

Однією з важливих якостей педагога, умов успішності його як професіонала є готовність до інноваційної діяльності. Це є передумовою ефективної діяльності педагога, максимальної реалізації його можливостей, розкриття творчого потенціалу. Успішність інноваційної діяльності передбачає, що педагог усвідомлює практичну значущість різних інновацій у системі освіти не лише на професійному, а й на особистісному рівні. Саме інноваційній діяльності педагогічних працівників було приурочено засідання методичної комісії слюсарів з ремонту автомобілів, яке відбулося  29 травня 2017 року.

Голова методичної комісії Кавуля Т.Л. поділився враженнями про семінар-нараду постійно діючої секції голів обласних методичних об’єднань з професійної підготовки кваліфікованих робітників професійно-технічних навчальних закладів з проблеми «Інноваційні педагогічні та виробничі технології у навчально-виробничому процесі професійно-технічного навчального закладу». Ознайомив присутніх із рекомендаціями учасників семінару-наради. Звернув увагу на важливість формування у педагогічному колективі усвідомлення необхідності змін та впровадження нововведень, формування прагнення до вивчення та впровадження у практику роботи передового педагогічного досвіду зарубіжних країн.