Самоосвіта – це самостійно надбані знання з урахуванням особистих інтересів і об’єктивних потреб закладу, в якому працює педагог. До самоосвітньої діяльності педагогів спонукає щоденна робота з інформацією (пошук та аналіз нової інформації), стрімкий розвиток сучасної науки, зміни, що відбуваються в суспільстві, громадська думка, цікавість.

            І саме про самоосвіту майстра виробничого навчання йшла мова на черговому засіданні Школи професійної майстерності майстрів виробничого навчання, яке відбулось 2 березня 2020 року в ліцеї. Керівник Школи Калетник Р. В. пригадав, що включає в себе поняття самоосвіти, які є етапи самоосвітньої діяльності, звернув увагу на нові форми самоосвіти. Також було розглянуто питання оцінювання учнів на основі компетентностей. Присутні активно долучились до обговорення даних питань.

20 лютого 2020 року, напередодні Міжнародного дня рідної мови, викладач української мови і літератури Борошенко Е. Я. провела урок «Мова – це оберіг нації». Здобувачі освіти пригадали історію виникнення свята, яке є і спільним, і водночас вузько родинним для людей, яких об`єднала спільна історична доля. Говорили про мову як одне з багатьох див, створених людьми, що вона є душею народу. І людина має завжди пам’ятати, звідки вона родом, де її коріння, знати історію свого народу, його мову. Знання мови народу, серед якого ти живеш – ознака культурної, освіченої людини, знання рідної мови – святий обов’язок  кожного. 

19 лютого 2020 року здобувачі освіти ліцею стали учасниками ХІ Всеукраїнського конкурсу з українознавства «Патріот». Викладач української мови і літератури Борошенко Е. Я. ознайомила учасників з правилами та умовами проведення конкурсу. Еріка Ярославівна побажала успіхів і всі з гарним настроєм приступили до роботи. Завдання виконанні. З нетерпінням чекаємо хороших результатів…

11 лютого 2020 року, в рамках предметного тижня відбувся квест з природничо-математичних дисциплін. Квест – спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань. Змагалися п’ять команд, які пройшли  5 станцій. На кожній станції учасники отримували завдання для виконання з відповідного предмета (математики, фізики, інформатики, географії, хімії), завдання зашифрованого речення та підказку, куди йти далі. Перед командами стояло завдання: пройти всі станції, дати якомога більше правильних відповідей (що дасть змогу набрати максимальну кількість балів ) та впоратись за найменший час із поставленим завданням (що дасть додаткові бали до кожної відповіді).

Творчий звіт педагогічних працівників – альтернативна форма оцінки професіоналізму та результативності роботи, одна з форм дослідження та аналізу своєї роботи протягом міжатестаційного періоду.

            Протягом цього тижня про свою роботу в міжатестаційний період на засіданні методичної комісії звітували викладач професійно-теоретичної підготовки Попов А. Ф. та майстер виробничого навчання Марчук В. М., а викладач професійно-теоретичної підготовки Бігальський Б. А. та методист Попова С. М. – на засіданні методичної ради. Попов А. Ф. та Бігальський Б. А. представили колегам презентації, з допомогою яких розповіли про свої здобутки, педагогічну проблему, над якою працювали упродовж п’яти років, про основні методи, прийоми й форми організації навчальної діяльності, які використовують під час проведення уроків та в позаурочній роботі. Попова С. М. представила колегам кейс методиста, матеріали віртуального методичного кабінету, напрацювання, зібрані у методичному кабінеті. Марчук В. М. розповів про свої досягнення та здобутки під час проведення уроків виробничого навчання.

12 лютого 2020 року, в рамках предметного тижня в ліцеї відбулась учнівська конференція «Нові горизонти точних наук». Готували захід викладачі Федірчик Л.Я., Калетник Р.В., Козак С.М., Киселиця І.М., Добрянський С.І. та здобувачі освіти Саїн Ю., Гуйван О.,  Петрюк Д., Гаврилюк В., Голунга В. Виступи були змістовними, різноплановими супроводжувались мультимедійними презентаціями. Доповненням були цікаві відео. 

11 лютого 2020 року, у світі відзначають Міжнародний день безпечного інтернету, який цьогоріч проходить під гаслом “Разом для найкращого Інтернету”.

            Щороку викладач Попов А.Ф. разом з учнями першого курсу групи № 11 долучається до цього дійства. На уроці розглянули, які можливості надає сучасній людині Інтернет, які для цього створені служби та які небезпеки чатують на користувачів у мережі. Закріплення здобутих знань відбувалось у формі гри «Лото». Змагалися між собою три команди-ряди, а оцінювали правильність відповідей експерти – учні другого курсу.

            День безпечного інтернету дозволяє зробити акцент на позитивному використанні технологій і вивчити роль, яку ми всі граємо в цілях сприяння створенню кращої і більш безпечної онлайн-спільноти.

Невід’ємною частиною методичної роботи нашого ліцею є педагогічні читання. Сьогодні, 9 січня 2020 року методист ліцею Попова С.М. запросила педагогів на методичний квест «Педагогічні пазли». Мета заходу – продемонструвати цікаву форму роботи; сприяти підвищенню мотивації професійної діяльності учасників, їх соціальної та пізнавальної активності; набуття досвіду колективної діяльності, взаємної поваги, підтримки, співпраці. Квест поєднує в собі ідеї проектного методу та ігрових технологій, перетворює педагогів в активних учасників відповідного заходу. Чому саме квест? «Коли дорослі краще вчаться?» Дорослі вчаться краще: коли вони самі цього хочуть і відчувають повну відповідальність за процес навчання; якщо відчувають у цьому потребу; через діяльність; шляхом розв’язання реальних проблем, які їх стосуються; якщо матеріал пов’язаний з їхнім досвідом; у неформальній атмосфері.

            Учасники об’єднались у три команди. Команди відповідно до маршрутних листів пройшли станції «Видатні педагоги», «Відповідність», «Впізнай мене», «Випробування для професіоналів». На кожній станції, виконавши завдання, учасники отримали пазл із фрагментом вислову видатного педагога, а пройшовши всі станції – склали пазли і змогли прочитати вислів. Складений вислів і був ключем до скриньки із скарбом. Роботу команд оцінювали досвідчені педагоги-експерти Калетник Р.В. та Борошенко Е.Я. Усі учасники продемонстрували уважність до деталей, знання з педагогіки, методики, психології та професійні компетенції. Наші переможці були щедрими і поділилися скарбом з усіма учасниками квесту. Дійшли висновку: «Освіта – скарб, праця – ключ до нього».

27 грудня 2019 року в ліцеї відбулись чергові засідання Школи професійної майстерності викладачів та Школи педагогічної майстерності майстрів виробничого навчання, які провів заступник директора з НВР Калетник Р.В.

            Зокрема викладачі обговорили питання професійного спрямування при вивченні загальноосвітніх предметів та обмінялись думками щодо сучасного уроку (з досвіду роботи).

            Про урок виробничого навчання, поточний інструктаж в практиці майстрів, систематизацію, розробку та використання дидактичного матеріалу йшла мова на засіданні Школи педагогічної майстерності майстрів виробничого навчання.

            Такі засідання – це обмін досвідом, що сприяє впровадженню в освітній процес ефективних методик, методичних прийомів, сучасних виробничих та педагогічних технологій навчання.

19 грудня 2019 року викладач професійно-теоретичної підготовки Якубович І.О. провів відкритий урок у групі № 2, яка навчається за професією «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, водій автотранспортних засобів (категорії «В» і «С»)». Тема уроку: «Зупинка і стоянка». Викладач, використовуючи електронні засоби навчання, ознайомив здобувачів освіти з правилами виконання зупинки і стоянки. На уроці формувалось уміння швидко і безпомилково орієнтуватися у порядку зупинки і стоянки.