Міжнародний день грамотності – один із міжнародних днів, що відзначаються в системі Організації Об'єднаних Націй. Цей день щорічно святкується 8 вересня починаючи з 1966 року.

            Традиція щорічно відзначати цей день започаткована відповідною рекомендацією Всесвітньої конференції міністрів освіти з ліквідації неграмотності, що відбулася в Тегерані у вересні 1965 року. Саме ця конференція оголосила 8 вересня Міжнародним днем грамотності і започаткувала святкувати у всьому світі.

            З метою відзначити, що бути грамотним важливо для кожної людини та суспільства в цілому, викладачем української мови та літератури Борошенко Е. Я. у групі № 16 був проведений урок грамотності. Написавши мікродиктант, здобувачі освіти побачили рівень грамотності.

            Швидкий перехід на дистанційне навчання також підкреслив цифровий розрив у сфері підключення та можливості взаємодіяти з технологіями, а також диспропорції в інших послугах, таких як доступ до електроенергії, що робить обмеження можливості навчання.

            На жаль, пандемія стала нагадуванням про критичну важливість грамотності.

З нагоди 30-річчя незалежності України по усій країні пройшли і проходять заходи у рамках всеукраїнського культурно-освітнього марафону «Наша незалежність».

            Педагоги ліцею доєднались до марафону взявши участь у роботі круглого столу «Незалежність України: історичні витоки і перспективи».

            Історія України – це шлях до Незалежності, шлях, на якому кожна подія – це крок до мрії.

            Переглянувши відео, взявши участь у невеличкому флешмобі прикрашання карти України квітами айдентика кожної області підсумували, що Україна – це кожен із нас, і ми всі разом! Ми маємо своєю щоденною, наполегливою працею прославляти та збагачувати рідний край, свою батьківщину. Кожен з нас несе відповідальність за майбутнє нашої держави.

            Тридцять років для історії людської цивілізації – це лише одна мить. Для України, з часу здобуття нею незалежності в 1991 р., ці тридцять років умістили цілу епоху, наповнену подіями і процесами доленосного значення. Нашій державі ще тільки 30 років – багато зроблено, але не менше роботи ще попереду.

            ЧПМЛ – молодий професійно-технічний заклад, який лише на чотири роки старший за нашу державу Україну, аналізує свої здобутки та досягнення в контексті загальнодержавних подій (найважливіші події).

            ЧПМЛ – сучасний заклад освіти, який для забезпечення потреб професійного навчання має 22 кабінети, з них 10 кабінетів професійно-технічного циклу, 9 майстерень, 3 лабораторії, два комп’ютерні класи, гуртожиток, автодром, спортивний зал, стадіон, бібліотеку, актовий зал, три легкових та чотири вантажних автомобілі. На даний час парк токарних та фрезерних станків, у тому числі з числовим програмним забезпеченням – найкращий в Чернівецькій області.

            Співпрацюють з ліцеєм підприємства-замовники кадрів: ВАТ «Денисівка», ТзОВ «Соляріс», ОКП «Інватранс», СТО «Шалогон», ЗАТ «Електро», ПП Кавуля С.В.

           На сьогодні Чернівецький професійний машинобудівний ліцей готує кваліфікованих робітників за професіями:

слюсар з ремонту колісних транспортних засобів; водій автотранспортних засобів (категорії «В» і «С»);

оператор комп’ютерного набору; електромеханік з обслуговування та ремонту лічильно-обчислювальних машин;

електрогазозварник;

верстатник широкого профілю.

            Основна мета ДПТНЗ «Чернівецький професійний машинобудівний ліцей» – розвивати здібності, інтереси, професійну кваліфікацію, адже якими б не були досконалими інструменти, завжди буде потрібна людина з «розумними» руками!

            В ліцеї працює високопрофесійний педагогічний колектив (18 викладачів і 17 майстрів виробничого навчання), з яких педагогічне звання «викладач-методист» мають семеро викладачів, «старший викладач» – троє викладачів, педагогічне звання «майстер виробничого навчання ІІ категорії» мають шестеро майстрів, «майстер виробничого навчання І категорії» – п’ятеро майстрів. Викладач професійно-теоретичної підготовки Кавуля Т. Л. має звання «Заслужений працівник освіти України» (2016 р.). Нагрудним знаком «Антон Макаренко» нагороджені двоє викладачів Борошенко Е. Я. та Кавуля Т. Л. (2011 р.). Дев’ять педагогічних працівників нагороджені нагрудним знаком МОН України «Відмінник освіти». Викладач професійно-теоретичної підготовки Попов А. Ф. є співавтором навчального посібника «Основи слюсарної справи», рекомендованого Міністерством освіти і науки України (вийшов з друку у 2020 р.).

            Адміністрація ліцею, педагогічний колектив створюють атмосферу співдружності та творчості, завдяки чому здобувачі освіти досягають успіхів як у навчанні, так і у різноманітних Всеукраїнських, обласних конкурсах, олімпіадах. А саме:

         Диплом ІІ ступеня Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності слюсарів з ремонту автомобілів (Желик Максим).

         І місце на обласному пісенному конкурсі “Чисті роси”; ІІІ місце на заключному етапі обласного пісенного конкурсу “Рідна пісня”; ІІІ місце на обласному конкурсі авторської пісні (Осачук Олександр).

         Диплом ІІІ ступеня Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка (Осачук Олександр).

         Диплом третього ступеня у ІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з історії України (Фока Ігор).

         Диплом ІІ ступеня у ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності серед учнів професійно-технічних навчальних закладів області з професії «Електрогазозварник» (Купчанко Максим).

         Два дипломи ІІІ ступеня, номінація вокал у фестивалі “Чисті роси” (Колотило Володимир, Влашинець Любомир).

         Диплом І ступеня, номінація “Літературна творчість” у фестивалі “Чисті роси” (Года Діана).

         Диплом ІІ ступеня, номінація “Література” у ІІІ етапі Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості “Об’єднаймося, брати мої” (Года Діана).

         Два дипломи ІІІ ступеня у ІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з інформаційних технологій (Гуйван Олександр, Лебідь Едуард).

         Диплом третього ступеня у регіональному етапі у конкурсу «WORLDSKILLS UKRAINE» у номінації “Зварювальні роботи” (випускник Павлюк Віталій).

         Диплом ІІ ступеня на олімпіаді з креслення серед здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти з професій «Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування» та «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів» (Сирота Назарій).

            Завдяки ефективному раціональному використанню здоров’язберігаючих технологій в освітньому процесі учнівської молоді ліцею, наші викладачі фізичного виховання (Куций П. П., Грищук А. С.), здобувачі освіти є неодноразовими призерами, переможцями Всеукраїнських та обласних змагань з видів спорту серед ПТНЗ. Найвагоміші здобутки у спорті:

         І місце в обласному етапі Всеукраїнського огляду-конкурсу на кращий стан фізичного виховання в професійно-технічних навчальних закладах області (2015-2016 н.р.).         

         І місце в Обласних спортивних іграх учнівської молоді професійної освіти                                                         (2017-2018 н.р.).

         І місце в Обласних спортивних іграх учнівської молоді професійної освіти                                                         (2018-2019 н.р.).

         В обласних змаганнях серед ПТО з видів спорту здобувачі освіти ліцею посіли за 2018, 2019р.: І-ше м. волейбол; І-ше м. міні футбол; І-ше м. легка атлетика; І-ше м. легкоатлетичний крос; І-ше м. баскетболу; І-ше м. Козацька наснага.

         Здобувачі освіти ліцею входять до збірних команд області з видів спорту та є їх основою, на чолі з керівником фізичного виховання Куцим П. П., гідно представляють область у Всеукраїнських спартакіадах серед ПТНЗ. Всеукраїнські змагання: І-ше м. волейбол (Всеукраїнська спартакіада серед ПТНЗ 2018р); ІІ-ге м. волейбол ( Всеукраїнська спартакіада серед ПТНЗ 2017р); ІІ-ге м. Козацька наснага ( Всеукраїнська спартакіада серед ПТНЗ 2018р); ІІ-ге м. Козацька наснага (Всеукраїнська спартакіада серед ПТНЗ 2019р); ІІ-ге м. фут зал ( Всеукраїнська спартакіада серед ПТНЗ 2018р); ІІІ-тє м. волейбол (Всеукраїнська спартакіада серед ПТНЗ 2019р); ІІІ-тє м. легка атлетика ( Всеукраїнська спартакіада серед ПТНЗ 2019р).

         Збірна команда області з волейболу в 2018 стала чемпіоном Всеукраїнської спартакіади серед ПТО, де восьми учням ліцею було присвоєно звання «Кандидат в майстри спорту».

         Чернівецька область стала призером Всеукраїнських змагань з видів спорту та здобула І-ше м. у Всеукраїнській спартакіаді з видів спорту серед ПТНЗ (2019 р.)

         І місце в Всеукраїнському огляді-конкурсі на кращий стан фізичного виховання в навчальних закладах України, номінація кращі заклади професійної (професійно-технічної) освіти (2019-2020 н.р.).

            Працюють в ліцеї і наші випускники: Калетник Р.В. – т.в.о. директора, Костинюк О.Е. – заступник директора з ВР, Доніка О.В., Марчук А.М., Сеник Б. П., Григоряк У. В., Іванова Д. – майстри виробничого навчання, Кушнірюк Л.В. – вихователь.

            Україна – це кожен із нас, і ми всі разом! Ми маємо своєю щоденною, наполегливою працею прославляти та збагачувати рідний край, свою батьківщину. І тому, стратегічною метою ліцею є створення найсприятливіших умов для саморозвитку та самореалізації особистості педагога і здобувача освіти, покращення матеріально-технічної бази, підготовка кваліфікованого робітника, конкурентоспроможного на ринку праці, підняття іміджу навчального закладу.

2 червня 2021 року, викладач української мови та літератури Борошенко Е. Я. із здобувачами освіти групи № 16 провела урок «Василь Стефаник. Знайомство здалеку і зблизька…».

Урок був проведений за такими розділами:

  • Любов до українського – родом із дитинства;
  • Просвітник та борець за права селян;
  • Звички, побут та родина Стефаника;
  • Думки сучасників та критиків про Василя Стефаника.

На завершення уроку здобувачі освіти прокоментували слова Василя Стефаника з його промови на своєму ювілеї «Кажуть, що я песиміст. Але це не правда. Я оптиміст. Я представив ваше темне життя і представив ваш настрій. І все те страшне, що є в ньому, що так болить мене, писав я, горіючи, і кров зі сльозами мішалася. Але коли я найшов у ваших душах такі слова, що можуть гриміти, як грім, і світити, як зорі, то це оптимізм».

Міжнародний математичний конкурс “Кенгуру” проводиться з метою популяризації математичних знань серед учнів, аналізу та запровадження сучасних інноваційних освітніх технологій навчання в Україні. Цьогоріч конкурсу 25 років. Задачі відібрані для конкурсу – це продукт математиків з понад 80 країн світу. Мільйони учнів мають можливість зануритися через конкурс у цікавий світ математики, що є винятково важливим і корисним, адже сприяє інтелектуальному розвитку.

Сьогодні, 19 травня 2021 року, учні-ліцеїсти під керівництвом викладача математики Федірчик Л. Я., долучились до конкурсу і перевіряли своє мислення та математичну спритність. Чекаємо на високі бали та сертифікати “Відмінний результат”!

27 травня 2021 року, на виконання плану роботи Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Чернівецькій області, на базі ДПТНЗ «Чернівецький професійний машинобудівний ліцей» відбулась олімпіада з креслення серед здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти з професій «Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування» та «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів». Олімпіада складалась з одного практичного туру. Тривалість виконання завдання 3 години.

            Учасники виконували комплексні завдання, які охоплювали теми: лінії креслення; шрифти креслярські; прийоми креслення контурів технічних деталей; проектування точки; проектування прямої; проектування площини; проектування геометричних тіл; зображення: вигляди, розрізи, перерізи.

            Компетентне журі у складі Беньовської Ганни Онуфріївни, методиста НМЦ ПТО у Чернівецькій області та викладачів креслення з ДПТНЗ «Чернівецький професійний ліцей автомобільного сервісу», Вищого професійного училища № 24 м. Заставна, Ставчанського професійного ліцею, Глибоцького професійного ліцею, ДПТНЗ «Чернівецький професійний машинобудівний ліцей» на основі критеріїв оцінювання: компоновка, побудова трьох виглядів, виконання фронтального розрізу, проставлення розмірів, оформлення креслення згідно ДСТУ оцінило роботи учасників.

            Здобувачі освіти Білан Мар’ян (Глибоцький професійний ліцей) та Бичков Артем (ДПТНЗ «Чернівецький професійний ліцей автомобільного сервісу») отримали дипломи учасника олімпіади. Остап’юк Михайло (Вище професійне училище № 24 м. Заставна) – диплом ІІІ ступеня, Сирота Назарій (ДПТНЗ «Чернівецький професійний машинобудівний ліцей») – диплом ІІ ступеня. Переможцем став здобувач освіти Ставчанського професійного ліцею Сорокін Віталій.

Сучасне суспільство характеризується швидкими змінами в усіх сферах життя, що особливо впливає на розвиток освітянського простору. Освітня сфера, яка є основоположницею формування світогляду, духовного становлення особистості, зазнає значних трансформаційних процесів. Простір, де стикаються нові цінності й технології, нові стилі життя, вимагає нових, сучасних освітніх підходів. Гуманізація освіти, її орієнтація на розкриття особистісного потенціалу зумовили виникнення й удосконалення нових освітніх технологій.

            Саме про компетентнісний підхід до освіти, 03 червня 2021 року, говорили на засіданні Школи професійної майстерності викладачів. Тема засідання: Нові методи і підходи в організації освітнього процесу з метою підвищення інтересу здобувачів освіти до поглиблення знань. Методист ліцею Попова С. М. зупинилась на важливості формування ключових компетентностей, тих, яких кожен потребує для особистої реалізації, розвитку, активної громадянської позиції, соціальної інклюзії та працевлаштування і які здатні забезпечити особисту реалізацію та життєвий успіх протягом усього життя. Викладач української мови та літератури Борошенко Е. Я. висвітлила питання «Нові методики та підходи в організації навчальної роботи з метою підвищення інтересу здобувачів освіти до поглиблення знань з предметів суспільно-гуманітарного циклу». Зазначила, що ефективність освіти під час пандемії та дистанційного навчання значною мірою залежить від уміння педагога правильно вибрати методи і прийоми навчання в конкретних умовах для кожного заняття. Викладач фізики Добрянський С. І. поділився враженнями від проходження курсів підвищення кваліфікації при ІППОЧО. Зазначив, що відповідно до вимог часу, педагогу сьогодні треба змінити філософію навчання: вимагати від здобувачів освіти творчого і нестандартного підходу до вирішення завдань, готувати їх до критичного мислення, як працювати в командах, як створювати принципово нові ідеї, бути винахідливими.

Міністерство освіти і науки України спільно із соціальними партнерами працює над впровадженням у закладах професійної (професійно-технічної) освіти кар’єрного консультування учнівської молоді.

            У рамках реалізації проекту «Підтримка Євросоюзом сходу України – відновлення, зміцнення миру та урядування» програми ООН із відновлення та розбудови миру, за фінансової підтримки Європейського Союзу, розроблено навчальний посібник курсу «Основи підприємництва», до підготовки якого долучались методисти НМЦ ПТО у Луганській, Донецькій та Запорізькій областях.

            Навчальний посібник «Основи підприємництва» схвалено ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» для використання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти (лист ІМЗО від 23.11.2020 №221/12-Г-1020) та розміщено на сайті Міністерства освіти і науки України за посиланням:

https://mon.gov.ua/.../04/19/Osnovy%20pidpryyemnytstva.pdf

або https://mon.gov.ua/storage/app/media/pto/2021/04/19/Osnovy%20pidpryyemnytstva.pdf?fbclid=IwAR0NqMb488tB1gL4XIfuMF6ILdClsyWBVw1hhnzu5M-mtTOehqB25LfANlo

Засіданням методичної комісії завершився фаховий тиждень операторів комп’ютерного набору і електромеханіків з ремонту та обслуговування лічильно-обчислювальних машин. Тема засідання «Особливості використання модульної технології навчання на уроках професійно-практичної та професійно-теоретичної підготовки». З доповіддю на тему «Модульна технологія навчання в системі професійно-технічної освіти» виступила майстер виробничого навчання Волощук С. Г. Голова методичної комісії Попов А. Ф. поділився досвідом використання цієї технології при вивченні предмету «Основи слюсарної справи».

            Члени методичної комісії підвели підсумок фахового тижня проведеного онлайн. Відзначили здобувачів освіти, які активно долучились до онлайн-олімпіади, створення електронних газет та творчого проекту «Людина. Інформація. Комп’ютер».

            Всім здоров’я, терпіння, наснаги!

В рамках фахового тижня операторів комп’ютерного набору, електромеханіків з ремонту та обслуговування лічильно-обчислювальних машин, з метою підвищення інтересу здобувачів освіти до вивчення та зацікавленості предметами професійно-теоретичного циклу викладач Попов А. Ф. запропонував здобувачам освіти 11 та 21 групи взяти участь у онлайн-олімпіаді. Учням успіхів!