22 жовтня 2018 року учні груп № 11, 16 разом з викладачем української мови та літератури, класним керівником, майстрами виробничого навчання пройшлися Чернівецькими адресами Ольги Кобилянської.

            Ользі Кобилянській у своєму житті довелося мешкати в різних оселях і в Чернівцях, і поза межами міста. Про те, в яких обставинах осмислювалися і народжувалися її твори, з ким зустрічалася і спілкувалася в домашніх умовах видатна буковинка та багато іншого- пізнавального – довідались із цікавої та змістовної розповіді екскурсовода учні ліцею.

18 жовтня 2018 року відбулося чергове засідання методичної комісії гуманітарного циклу і суспільних предметів. Тема засідання - «Навчання української мови: сучасний стан проблем».

Голова методичної комісії Борошенко Е.Я. провела аналіз результатів ДПА 2018 року та результатів контрольних замірів за курс школи. Також Еріка Ярославівна запропонувала заходи щодо ліквідації прогалин у знаннях учнів.У засіданні взяли участь заступник директора з НМР Калетник Р.В. та методист ліцею Попова С.М.

18 жовтня 2018 року, в ліцеї відбулося відкриття ІХ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка.

            З вітальним словом до учасників конкурсу звернувся заступник директора з НМР Калетник Р.В.

            Викладач української мови і літератури Борошенко Е.Я. спершу провела інтелектуальну гру «Шевченків світ… Що ми про нього знаємо?», а потім учасники конкурсу працювали над таким завданням: «Обніміться ж, брати мої, молю вас, благаю! (Т.Шевченко). Ці закличні слова, написані нашим геніальним поетом Т.Г.Шевченком ще 1845 року, не втрачають свого значення й сьогодні.

            Продовжте розвиток цієї теми, висловивши свої міркування з посиланнями на прочитані твори Великого Кобзаря».

18 жовтня 2018 року, викладач Калетник Р.В. провів відкритий урок з предмету «Технології». Численна кількість нестандартних проблем, що періодично постають перед суспільством, з одного боку, і вічне прагнення людини до інновацій, з іншого, пояснюють багаточисельні розробки методів творчого мислення. Життя невпинно ставить завдання для творчості й спонукає людину знову й знову шукати шляхи в незнане, здійснювати відкриття. Тому тема уроку «Методи творчого та критичного мислення в проектній технології» є надзвичайно актуальною.

            Під час актуалізації знань демонструвалися творчі роботи. Тематика була підібрана цікава, пов’язана із життям. А під час вивчення нового матеріалу учні працювали в групах, освоювали метод «мозкового штурму».

 

Для українців свято Покрови Пресвятої Богородиці є національним, воно символізує зв’язок поколінь, невмирущість героїчних традицій нашого народу. На Покрову в Україні відзначають аж чотири свята! Адже 14 жовтня – це День Покрови Пресвятої Богородиці, День заснування Української повстанської армії, День українського козацтва та День захисника України.           

           11 жовтня 2018 року, напередодні цього величного свята класний керівник групи № 11 Попов А.Ф провів урок-роздум «Від козаків – до воїнів Української армії». На уроці були присутні представники психологічної служби, заступник директора з ВР, методист, майстри виробничого навчання. Учні розглянули сплетіння української історії, пригадали послідовників козацтва – вояків Української повстанської армії. Вдало підібрані відеоролики спонукали присутніх до роздумів.

2 жовтня 2018 року викладач української мови та літератури провела урок – «Написання есе». Борошенко Е.Я. поставила перед учнями завдання: навчитися складати есе. Для обговорення викладач обрала вислови Василя Сухомлинського.

На уроці учні проглянули відеоматеріал про відомого педагога, ознайомились із презентацією «Есе як жанр літературної творчості»; зі зразком жанру есе; працюючи в групах, створювали власні есе. Варто зазначити, що поруч з учнями працювали і педагоги ліцею.

Свої роботи зачитували, як діти, так і викладачі.

Зацікавило учнів домашнє завдання: на основі листа Сухомлинського до доньки написати свої роздуми, що таке любов, вірність, пам'ять серця.

27 вересня 2018 року, напередодні 100-річчя з дня народження Василя Сухомлинського, педагогічні працівники ліцею зібрались на хвилини роздумів «Великий гуманіст, мислитель, педагог Василь Сухомлинський».

            Василь Олександрович Сухомлинський – багатогранна особистість. Він – великий педагог, мудрий учитель. У його палкому серці жила велика доброта та любов до всього світу. Він не лише навчав, а й прищеплював найкращі людські якості, виховував чуйність, людяність, патріотизм, любов до батьків, до людей і до рідної землі. Усі найвідоміші  книги Василя Сухомлинського, переважна більшість статей присвячені найрізноманітнішим аспектам фахової, психолого-педагогічної підготовки вчителя. Його надбання знайшли відображення у концепції Нової української школи. Саме про це говорили педагоги.

            З цієї нагодиметодист та бібліотекар ліцею організували виставку творів  великого педагога. Праці Василя Сухомлинського не залишилися поза увагою сучасних педагогів і є дійсно вартісним здобутком вітчизняної науки й культури. Василь Олександрович своєю творчістю, своєю працею, своїм подвижницьким життям продовжує об’єднувати педагогів. 

За традицією, новий навчальний рік у ліцеї для першокурсників розпочався із першого уроку в актовій залі. Перший урок – незвичайний, бо він не стосується жодного з предметів. Це урок державності, громадянськості, людяності. Перед початком уроку першокурсників, їхніх батьків, педагогів із початком нового навчального року привітав директор ліцею Марчук М.В. Перегортаючи сторінки усного журналу «Україна – частина Європи», який підготували педагоги Попова С.М., Борошенко Е.Я., Босюк В.С., Попов А.Ф., художник Григорець А.В., учні розширили свої знання про Європейський Союз, про приналежність нашої держави до європейської спільноти. Європейська держава – це країна добробуту, свідомих громадян і справедливих законів, країна, яка шанує рідну мову, права особистості. А бути громадянином такої держави – значить мати національну свідомість, захищати інтереси нації. Саме нашому поколінню випало складне й відповідальне завдання – відродження української державності, мови, нації. Ми з вами маємо будувати європейську Україну, стати частиною європейської спільноти. За нас ніхто цього не зробить.

21 червня 2018 року, згідно плану роботи ліцею, відбулося чергове засідання педагогічної ради, на якому розглядались питання методичної роботи та фізичного виховання.

Із звітом про методичну роботу виступила методист Попова С.М. Вона проаналізувала колективну, групову та індивідуальну форми методичної роботи, яка проводилась протягом 2017/2018 навчального року. На завершення виступу подякувала колегам за роботу. До обговорення цього питання долучились заступник директора з НМР Калетник Р.В. та голови методичних комісій Борошенко Е.Я., Кавуля Т.Л., Попов А.Ф., Геряк Г.Т.

Про результати участі спортсменів ліцею в обласних змаганнях з різних видів спорту та збірних команд області у Всеукраїнській Спартакіаді учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти доповів керівник фізичного виховання Куций П.П.

       12 червня 2018 року, педагоги ліцею зібрались на семінар-підсумок з елементами тренінгу «Крок за кроком до інформаційної компетентності та успіху», який організувала методист ліцею Попова С.М. Педагогічний колектив у цьому навчальному році розпочав роботу над методичною проблемою «Формування інформаційної компетентності педагогів в умовах освітнього простору». ІКТ-компетентність заслуговує на особливу увагу тому, що саме вона дає можливість особистості бути сучасною, активно діяти в інформаційному середовищі, використовувати найновітніші досягнення техніки в своїй професійній діяльності. Вона є складовою професійної компетенції педагогів. Перед колективом стояла мета: «Формування та вдосконалення знань і навичок. Організація індивідуальної інноваційної діяльності». Переглянуте відео підкреслило актуальність інформаційних технологій. У теоретичній частині методист нагадала присутнім, що криє у собі поняття інформаційна компетентність педагога. Під час виконання вправ «Надай допомогу», «Рука дружби» розвивались комунікативні здібності, а вправа «Вавилонська вежа» спонукала до колективної розумової діяльності.

            Учасники семінару розповіли про «свої стежини» до інформаційної компетентності.

            Викладач іноземної мови Бучацька Л.І. – широко використовує під час занять аудіо- та відеоматеріали, зокрема прослуховування носіїв мови. Під час підготовки уроків, навчально-виховних заходів використовує створені нею презентації з різноманітним наповненням.

       Викладач правил дорожнього руху Якубович І.О. – застосовує он-лайн вивчення правил дорожнього руху, дорожніх знаків, проходження учнями он-лайн тестування.

            Викладач спецтехнології Попов А.Ф. – використовує хмарні технології в освітньому процесі.

            Викладач спецтехнології Геряк Г.Т. – підкреслила важливість використання новітнього обладнання при підготовці кваліфікованих електрогазозварників.

          Викладач української мови та літератури Борошенко Е.Я. – використовує ІКТ як наочність (мультимедійні презентації, тести, загадки, ігри, музичний супровід, умовні позначення).

         Викладач математики Федірчик Л.Я. – спрямовує учнів на пошук додаткових матеріалів про видатних математиків, історії відкриття теорем і формул, зв’язку математичних понять з навколишнім світом. Освоює нові програмні засоби для створення презентацій.

         Викладач спецтехнології Кавуля Т.Л. – використовує презентації, відеоматеріал під час проведення навчальних заходів. Започаткував пошук учнями під час уроків інформації за допомогою мобільних пристроїв.

            Викладач спецтехнології Скляренко О.Т. – використовує технологію веб-квест в позаурочній діяльності учнів.

            Викладач інформатики Калетник Р.В. – широко використовує під час занять програмні навчальні засоби, презентації та відеоматеріали.

          Спільно дійшли висновку – педагог не повинен іти попереду, ведучи за собою дітей, не повинен іти позаду, весь час підштовхуючи їх, – він повинен бути весь час поряд і спільно вирішувати всі проблеми, що виникають у навчальному процесі. Саме тому педагог не повинен стояти на місці, а має весь час вдосконалюватись.