15 лютого 2018 року в ліцеї відбулось засідання методичної комісії водіїв автотранспортних засобів. Тема засідання: «Слідкуємо за змінами правил дорожнього руху». Голова методичної комісії Якубович І.О. наголосив на тому, як важливо викладачам, майстрам в/н з практичного водіння слідкувати за нововведеннями для учасників дорожнього руху. Одним із питань засідання був творчий звіт колег, що атестуються. Про свої здобутки протягом міжатестаційного періоду поділились майстри виробничого навчання з практичного водіння Каланча В.Г., Вівсяник І.В., Куцак Н.С. У роботі засідання взяли участь заступник директора з НВР Семенюк І.С., заступник директора з НМР Калетник Р.В та методист Попова С.М.

13 лютого 2018 року в ліцеї відбулось засідання методичної комісії електромеханіків з ремонту та обслуговування ЛОМ та операторів комп’ютерного набору. Тема засідання: «Опорні схеми та конспекти на уроках виробничого навчання». Досвідом їх створення та використання поділилась майстер виробничого навчання Сікун І.М. Одним із питань засідання був творчий звіт колег, що атестуються. Про свої здобутки протягом міжатестаційного періоду поділились майстри виробничого навчання Харіна М.І., Скляренко О.Т. та викладач інформаційних технологій Попова С.М. У роботі засідання взяли участь заступник директора з НМР Калетник Р.В та старший майстер Федорович Е.Л.

День Святого Валентина ще іменують Днем усіх закоханих. Свято відзначається молоддю щорічно 14 лютого. День Валентина прийшов до нас з-за кордону і дуже скоро став одним з найпопулярніших молодіжних свят.

            День всіх закоханих – це свято романтики, кохання та ніжності. У цей день прийнято дарувати коханим і дорогим людям квіти, цукерки, повітряні кульки та інші приємні подарунки. Невід'ємний атрибут свята – «валентинка» – невелика листівка із зізнанням у коханні.

            Напередодні свята, 13 лютого 2018 року, учні, представники навчальних груп ліцею, які вивчають інформатику разом із викладачем Калетником Р.В. створювали листівки-валентинки за допомогою комп’ютерних програм. Спочатку учні пригадали історію виникнення свята, традиції його святкування, а потім, «ввімкнувши фантазію», кожен створив свою валентинку.

12 лютого 2018 року, для підвищення інтересу учнів до вивчення предметів природничо-математичного циклу, формування в них позитивних емоцій, збагачення світогляду та інтелекту додатковими знаннями, розпочався тиждень природничо-математичних дисциплін. З метоювиховання в учнів самодисципліни, самоконтролю, розвитку довготривалої пам’яті, самостійності суджень, уважності, розвитку кмітливості, логічного мислення, пізнавальної активності викладач інформатики Калетник Р.В. провів навчальний захід  у формі гри «О, щасливчик»  або «Найкращий інформатик». У заході взяли участь учні першого курсу 11, 16, 17 навчальних груп ліцею, які вивчають інформатику. Переможці відбіркового туру продовжували гру далі. Учні могли скористатися трьома видами підказок: 50х50, допомога глядачів, дзвінок товаришу.

      Інтернет – це величезна всесвітня мережа, яка об’єднує комп’ютери по всьому світу, створюючи величезну павутину. Кожного року аудиторія користувачів всесвітньої мережі дедалі розширюється і її переважну частину становить молоде покоління – діти та підлітки, які повністю не усвідомлюють загрозу, що може чекати на них у віртуальному просторі. Значимість проблеми безпечного Інтернету потребує постійної уваги.

5 лютого 2018 року, напередодні відзначення Дня безпечного Інтернету, який у цьому році проходить під гаслом «Створюй, спілкуйся та поважай: кращий Інтернет починається з тобою», викладачі інформатики  ліцею провели відкриті уроки.

      Викладач Попов А.Ф. провів урок «День безпечного інтернету» у групі № 17. Учні разом з Анатолієм Федоровичем дослідили позитивні і негативні сторони Інтернету, розглянули правила безпечної роботи в мережі та ознайомились з небезпеками, які чатують на користувачів всесвітньої мережі та шляхи їх подолання.

      «Інтернет – це цікаво та корисно. А чи безпечно?» - такою була тема уроку, який провела викладач Федірчик Л.Я. у групі № 16. Любов Ярославівна провела урок у формі гри з елементами тренінгу. Вправи «Знайомство», «Хто більше?», «Небезпеки в Інтернеті», «Відтвори емоцію смайлика», «Валіза» були цікавими і виконувались учнями із задоволенням.

       Кращому засвоєнню інформації на обидвох уроках сприяли мультимедійні презентації та вдало підібрані відеоролики.

    З метою більш глибшого розуміння поняття іміджу та його складових, залучення педагогів до обговорення питань його ефективного формування, 10 січня 2018 року в Чернівецькому професійному машинобудівному ліцеї відбувся семінар з елементами тренінгу на тему «Професійно-педагогічний імідж викладача та майстра виробничого навчання. Основні компетентності викладача та майстра», організований методистом Поповою С.М. Під час заходу розглянулись такі питання: «Імідж – одна із складових загальнокультурної компетентності педагога» (методист Попова С.М.); «Пріоритетні якості, що формують позитивний імідж майстра виробничого навчання» (майстер виробничого навчання Харіна М.І.); «Професійна компетентність викладача іноземних мов» (викладач іноземних мов Бучацька Л.І.). Присутні на заході викладачі та майстри виробничого навчання активно долучились до обговорення даних питань.            

    Методистом було запропоновано вправи: «Привітання» (забезпечення вільного спілкування та створення позитивного настрою); «Оплески» (кожен побачив, що має риси та властивості, які є показниками професійної компетентності і заслуговує на оплески); «Крок до успіху»  (учасники спільно виклали «доріжку професійної майстерності», де кожен зробив свій «крок до успіху»).

    Переглянуті відео «Притча про важливість професії вчителя», «Сучасний вчитель» та «Крила» надихнули присутніх на роздуми про важливість професії педагога.

Український народ щороку вшановує пам’ять молодих борців за волю, полеглих під залізничною станцією Крути. Ця битва стала символом героїзму та відданості Українській державі, а 29 січня 1918року – Днем національної трагедії.

   Потяги, проходячи повз цю маленьку станцію, стишують хід, а в день коли сталася трагедія тривожно сигналять. Немов будять приспану й присипану порохом забуття нашу пам’ять про тих, хто загинув у цих полях, захищаючи незалежність молодої Української держави.

   «Передчасно зів’ялий цвіт, юні романтики…» такими словами, викладач історії Чернівецького професійного машинобудівного ліцею, Боднар Н.М. розпочала 29 січня 2018 року Урок Мужності «Жертовний шлях до мрії», який був проведений для учнів ліцею в актовій залі.

     Декламуючи вірші, переглядаючи відеоролики, учні подумки пройшли важкий шлях Героїв Крут. Присутні на уроці учні, викладачі, майстри виробничого навчання вшанували пам’ять загиблих студентів хвилиною мовчання. Учні разом із викладачем запалили свічки, розкладені у формі тризуба, в пам'ять загиблих юнаків у боротьбі за утвердження незалежної України.

 

21 грудня 2017 року, викладач професійно-теоретичної підготовки Геряк Г.Т. провела учнівську конференцію у групі № 7, що навчаються за професією «Електрогазозварник». Тема конференції – «Зварювальні технології у техніці і медицині». Викладач та учні підготували повідомлення про різноманітні технології зварювальних робіт: ультразвукове, плазмове, лазерне та високочастотне. Було переглянуто цікаві відео про різні технології зварювання.

Завершилась конференція висловом Бориса Патона: «…зварювальні технології переможно крокують по землі, у підводному світі та у космосі. …зараз зварювання розпочинає свою дорогу і в медицині. Воно успішно застосовується для з'єднання пошкоджених тканин  людини і відновлення життєдіяльності її органів».

     18 грудня 2017 року, викладач зарубіжної літератури Танас Н.І. провела відкритий урок  «Рукописи не горять» за романом М. Булгакова «Майстер і Маргарита» у групі № 21. У суть роману кожен читач проникає по-різному, відкриваючи для себе нові грані прекрасного. В ході евристичної бесіди, на основі прочитаного, учні разом з викладачем шукали відповіді на питання: Чому Булгаков показує прихід диявола на землю? Назвіть часові рамки роману? Чому 2000?  Яку проблему порушує кожна з крилатих фраз? («Кожному буде дано за вірою його», «Рукописи не горять»). На уроці були представлені творчі роботи учнів «Що б робило твоє добро, коли б не існувало зла» (Деревянко Ольга, Лупащук Анжела) та «Той, хто любить, повинен розділити долю того, кого любить» (Бурлачук Світлана, Тимофійчук Вікторія). Під час колективного обговорення фрагменту з кінофільму «Майстер і Маргарита» викладач з учнями дійшли висновку, що тільки від самої людини залежить, чи обере вона шлях істини і добра, чи піде  шляхом зла.

14 грудня 2017 року, викладач професійно-теоретичної підготовки Геряк Г.Т. провела відкритий урок спецтехнології у групі № 7, що навчаються за професією «Електрогазозварник».

            Тема уроку: Режими газового зварювання. Під час актуалізації знань використовувались тестові завдання, усне опитування, що дозволило пригадати попередні теми та підготувати учнів до сприйняття нового матеріалу. Пояснюючи новий матеріал, Галина Трофанівна використовувала плакати, мультимедійну презентацію. Для закріплення знань, здобутих на уроці, була проведена рольова гра. Три групи учнів працювали над конкретними завданнями: механіки підбирали обладнання для газового зварювання, технологи – режими зварювання, а  зварники – розповіли, як практично будуть зварювати пластини.