24 листопада 2015 року в нашому ліцеї відбулося засідання методичного об’єднання голів методичних комісій   викладачів спеціальних дисциплін та майстрів виробничого навчання з підготовки кваліфікованих робітників радіоелектронного профілю професійно-технічних навчальних закладів області на тему "Сучасні вимоги до проведення державної кваліфікаційної атестації".

Доповідачами були :

Директор ЧПМЛ – Марчук М.В.

Методист навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Чернівецькій області – Герчук В.І.

Голова методичного об’єднання, заступник директора з НВР, викладач спеціальних дисциплін ЧВПУР – Писаревська Г.М.

Голова методичної комісії, викладач спеціальних дисциплін ЧПМЛ – Попов А.Ф.;

Голова методичної комісії радіоелектронного та радіотехнічного профілю, викладач спеціальних дисциплін ЧВПУР – Хортюк І.М.

Докладніше про засідання методичного об'єднання читати на сайті НМЦ ПТО у Чернівецькій області

23 листопада 2015 року був проведений відкритий урок з географії «Основні глобальні проблеми сучасності. Шляхи їх подолання». Викладач Боднар Наталія Миколаївна епіграфом до свого уроку вибрала слова «Ми не успадкували Землю від наших предків, ми беремо її в позику в наших нащадків».

         Мета заняття: визначити основні глобальні процеси та проблеми сучасності, причини їх появи, оптимальні шляхи їх вирішення, працювати з поняттями глобальні процеси та проблеми, екологічна криза, демографічна криза, ЮНЕСКО; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, встановлювати причиново-наслідкові зв’язки, критично мислити, працювати з різними джерелами знань, висловлювати власні судження; виховувати зацікавленість історією.

         Активність учнів була високою. Урок пройшов у формі жвавої бесіди з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.

19 листопада 2015 року в Чернівецькому професійному машинобудівному ліцеї був проведений урок з української літератури «Павло Загребельний». Роман «Диво». Викладач Борошенко Е.Я. на прикладі відкритого заняття показала методику проведення інтерактивної лекції з використанням проблемно-пошукового методу навчання.

         Викладач познайомила учнів з історичною прозою Павла Загребельного; з оригінальною композицією роману «Диво»; показала, що письменник ставить у центрі історичний факт – будівництво Софії Київської, а також, що найбільшим дивом у романі постають самі люди. Еріка Ярославівна виховувала у дітей зацікавленість до історії нашого народу; формувала історичну свідомість учнів засобами літератури.

         На уроці були використані такі форми роботи: «евристична бесіда», поетична хвиля, «мистецька скарбниця», інсценізація уривку з твору, «довідкове бюро», інтерактивна вправа «Уроки історії», робота з текстом із застосуванням квест-технологій.

         А також перед учнями були поставлені проблемні запитання, наприклад: «Чи варто знищувати історичні пам’ятки?».

         Отже, на уроці було доведено, що національна та світова історія посідає одне з центральних місць у романі П. Загребельного «Диво». З епіграфа уроку слова М. Карамзіна «Історія в деякому розумінні є священна книга народів: головна, необхідна; свічадо їхнього буття і діяльності, скрижаль одкровень і правил; заповіт предків нащадкам; доповнення, пояснення нинішнього і взірець майбутнього» стало зрозуміло:

- Хто створив шедеври на землі?

- У чому сила таланту?

- Чи підвладне мистецтво часові?

Предмет «Українська художня культура» - слід розглядати, виходячи з логіки її історичного розвитку. Українська художня культура – це велич стародавніх храмів і духовна енергетика іконопису, неповторний ліризм пісенних мелодій і мужній епос кобзарських дум, чудо вертепної дії і витонченість поетичного кіно.

         Учні 21 групи ЧПМЛ провели урок художньої культури в Чернівецькому художньому музеї. В оглядовій екскурсії учні дізналися про музей як скарбницю культурних надбань людства, про види та жанри живопису, помилувались незвичайним інтер’єром.

         Про основні стилі європейської архітектури учні дізналися вже на території ЧНУ ім. Юрія Федьковича.

Вивчення іноземної мови – дуже актуальне питання сьогодення. Англійська мова – найпоширеніша мова в світі. Це мова інноваційних технологій, мова водного та повітряного простору, мова культури та бізнесу.

     18 листопада 2015 року в Чернівецькому професійному машинобудівному ліцеї був проведений навчально-виховний захід з англійської мови «We Are the World... Together We can Make it Better». В заході були задіяні учні 11, 21, 31 та 16 навчальних груп.

   Мета заходу – сприяти формуванню громадянина – патріота України, підготовленого до життя, з високою національною свідомістю. Виховувати громадян, які здатні побудувати громадянське суспільство, в основу якого були б закладені та постійно втілювалися демократія, толерантність та повага до прав людини. Прищеплювати учням почуття патріотизму, у сучасному розумінні – це відчуття того, що в моїй групі, ліцеї, місті, країні та на планеті Земля все мене стосується, все залежить від мене.

11 листопада 2015 року в Чернівецькому професійному машинобудівному ліцеї проводився конкурс фахової майстерності з професії «Верстатник широкого профілю». В конкурсі брали участь учні другокурсники. Першокурсники, які тільки-но почали пізнавати ази верстатної справи, підготували урочисте відкриття. В презентації та відео вони розкрили важливість машинобудування та його суть. Адже воно відображає технічний прогрес країни і має велике значення для розвитку її продуктивних сил, підвищення економічної потужності держави та добробуту народу. Машинобудування справедливо називають серцевиною індустрії. А джерелом його життя був і залишається верстатник широкого профілю.

        Професія верстатника широкого профілю досить перспективна. Необхідність у цих фахівцях постійна. У промисловості та сільському господарстві, в медицині і наукових лабораторіях, у космосі і під водою — всюди служать деталі, зроблені умілими руками робітника-верстатника.

         Конкурс складався з теоретичного та практичного турів. Теоретичний тур виконувався у комп’ютерному класі і включав тестові завдання із спеціальних дисциплін.

         Практичний тур виконувався в токарній майстерні. Включав завдання по токарній обробці деталей.

         Враховуючи результати виконання завдань конкурсу та висновки журі переможцями стали: І місце – Бучок Василь, ІІ місце – Сітар Володимир, ІІІ місце – Горбатюк Василь.

З 26 по 30 жовтня 2015 року в Чернівецькому професійному машинобудівному ліцеї пройшов фаховий тиждень з професії «Водій автотранспортних засобів (категорії «С»)».

         Викладачі предмету «Правила дорожнього руху» провели відкриті уроки. Якубович І.О. на тему «Регулювання дорожнього руху за допомогою сигналів регулювальника», Зенкін М.О. – на тему «Порядок руху, зупинки та стоянки транспортних засобів. Швидкість руху, дистанція та інтервал».

         Майстри виробничого навчання практичного водіння, учні взяли активну участь в організації та проведенні тижня. Проводились конкурси на кращу учнівську стіннівку та презентацію.

         На протязі тижня усі бажаючі учні мали змогу пройти тестування на знання правил дорожнього руху, та виконати вправи з початкового водіння на учбовому автосимуляторі.

       З учнями ліцею була проведена   тематична бесіда працівниками ДАІ, де вони особливу звернули на дотримання правил безпечної поведінки на дорозі та керування двоколісними транспортними засобами.

         Родзинкою стало проведення конкурсу фахової майстерності серед учнів випускних груп. Конкурс проводився з метою підвищення рівня професійної підготовки та розвитку творчої активності учнів.

         Конкурсна програма складалася з двох етапів: теоретичного, з тестуванням у комп’ютерному кабінеті, і практичного, з виконанням вправ практичного водіння на вантажному автомобілі.

         За підсумками конкурсу І місце здобув учень групи № 24 Прокопов А. С., ІІ місце – учень групи № 22 Вірста Ю. М., ІІІ місце – учень групи № 22 Євдощак Д. Д.

1 вересня 2015 року першокурсники ліцею були запрошені до актового залу на перший урок-подорож «Славетні буковинці. Життя і долі».

     На уроці згадали тих, хто прославив Буковину, ким ми пишаємось. Педагоги намагались, щоб учні осмислили та оцінили той вагомий внесок у справу державного та національного відродження, який належить буковинцям. Завдяки цікавим розповідям та відео діти дізналися про Дмитра Гнатюка, батька і сина Івасюків, Назарія Яремчука, Івана Миколайчука, Михайла Ткача, імена яких навіки вкарбовані золотими літерами в історію Буковинського краю та України.